برای چه تبلیغ می کنیم ؟

برای چه تبلیغ می کنیم ؟

تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی که برای معرفی یک محصول یا خدمات به کار گرفته می‌شوند تا مخاطب را به خرید تشویق کنند، تبلیغات نامیده می‌شوند. تبلیغات می‌توانند در بسترهای مختلفی از جمله روزنامه‌ها، مجلات یا شبکه‌های تلویزیونی ارائه شوند. امروزه، با گسترش دانش دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات دیجیتالی هم جایگاه خود را در بازار کسب‌وکار پیدا کرده‌اند.

چرا تبلیغات در بازاریابی مهم است؟

هر محصول یا هر کسب‌وکاری، برای موفقیت نیاز به تبلیغات دارد. اولین فایده تبلیغات، ایجاد مشتری جدید برای یک کسب‌وکار است. سازمان‌ها نیاز به مشتری جدید دارند، زیرا بدون مشتریان جدید، کسب‌وکارها از بین می‌روند. به همین دلیل سازمان‌ها از تبلیغات استفاده می‌کنند تا رفتار مشتری را تحت تاثیر قرار دهند و او را به خرید ترغیب کنند.

تبلیغات می‌تواند باعث افزایش ترافیک در وبسایت‌ها، افزایش فروش و آگاهی از برند شود و به روش‌های مختلف در بازاریابی تاثیرگذار باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

معرفی محصول: ساخت تبلیغات برای معرفی یک محصول، اولین قدم در چرخۀ زندگی یک کالا است. تبلیغات روی یک محصول، باعث می‌شود که نام این برند سر زبان‌ها بیفتد و مردم با این محصول نوظهور بیشتر آشنا شوند.
ایجاد تقاضا: تبلیغات باعث می‌شود در بین مخاطبان، احساس نیاز برای داشتن یک محصول ایجاد شود. کسب‌وکارهای موفق از استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا محصول خود را به شیوه‌ای بهینه به بازار عرضه کنند.
ایجاد رقابت: تبلیغات موثر می‌تواند باعث برتری یک برند نسبت به رقبایش شود.

برای چه تبلیغ می کنیم ؟

برای چه تبلیغ می کنیم ؟

تبلیغات موثر چه ویژگی‌هایی دارند؟

صاحبان کسب‌وکار، معمولا زمان‌های طولانی را برای آنالیز کمپین‌های تبلیغاتی صرف می‌کنند تا بتوانند بهترین استراتژی را برای تبلیغات پیدا کنند. همه کمپین‌های تبلیغاتی، ویژگی‌های مشترکی دارند که آن‌ها را به تبلیغات موثر تبدیل می‌کند. در ادامه، به این ویژگی‌ها پرداخته می‌شود:

تبلیغ باید ترغیب‌کننده باشد: یک تبلیغ موثر باید در مخاطب، هیجان خرید ایجاد کند. زیرا، به‌طورکلی، خرید فرآیندی هیجانی و احساسی است.
تبلیغ باید متقاعدکننده باشد: تبلیغ متقاعدکننده، این باور را در مخاطب ایجاد می‌کند که محصول معرفی شده نسبت به رقیبانش بهتر است و هم‌چنین، می‌تواند پاسخگوی نیاز او باشد.
بخشی از استراتژی بازاریابی سازمان باشد: همه سازمان‌ها، قبل از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، استراتژی‌های مختلفی را آنالیز می‌کنند. یک تبلیغ موثر در کنار معرفی محصول یا خدمات، توجهات را به سمت برند یا سازمان جلب می‌کند.
تبلیغ باید هدفمند باشد: در گذشته، تنها بستر موجود برای تبلیغات، رسانه‌ها بودند. بنابراین عموم مردم تبلیغات یک برند را مشاهده می‌کردند. اما امروزه، تبلیغات دیجیتال، به شیوه‌ای هدفمند، فقط به مخاطبان بالقوه یک محصول یا کسب‌وکار عرضه می‌شوند.
تبلیغ باید منحصربه‌فرد باشد: هر سازمان یا کسب‌وکاری، حتما باید از تبلیغات منحصربه‌فرد و خلاقانه استفاده کند. این کار تاثیر قابل توجهی در ماندگاری اسم برند در ذهن مخاطب دارد.