مزایای تبلیغات اینترنتی چیست ؟
تبلیغات سنتی پایه و اساس دیجیتال مارکتینگ را فراهم کرده است. به هر حال، مزایای تبلیغات آنلاین به اندازه ای زیاد است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر می خواهید رقابت خود را حفظ کنید، دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت است.
با توجه به رویدادهای کنونی، افراد بیش از پیش به اینترنت متکی شده اند. این بهترین فرصت برای کسب و کارهاست تا انواع مختلف تبلیغات دیجیتال را به حداکثر برسانند.
بر همین اساس نیز تبلیغات آنلاین در کنار رویکردهای سنتیتر بازاریابی وارد عرصه برندینگ و بازاریابی شد و در حال حاضر یکی از ترندهای برجسته مارکتینگ در سطح جهان به شمار میرود.
تبلیغات اینترنتی جای خود را در در دنیای امروز پیدا کرده است و این روزها کمتر انسانی را میبینیم که از طریق تلفن هوشمند خود با طیف گستردهای از تبلیغات آنلاین روبهرو نباشد. همه ما از همان لحظهای که وارد فضای آنلاین میشویم، انواع تبلیغات اینترنتی را میبینیم.
بیایید در مورد فواید و مزایای تبلیغات آنلاین بیشتر صحبت کنیم.
فهرست مطالب مزایای تبلیغات اینترنتی
مهمترین مزایای تبلیغات اینترنتی :
دسترسی جهانی از طریق تبلیغات آنلاین
تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه است
مزیت هدفگذاری (تمرکز بر مخاطب هدف) در تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی قابل اندازهگیری است
تعامل با مشتری در لیست مزایای تبلیغات اینترنتی
جذاب است
فراوانی داده ها
انعطاف پذیری
سخن پایانی
تبلیغات خود را به ما بسپارید
مزایای تبلیغات اینترنتی چیست ؟
مهمترین مزایای تبلیغات اینترنتی :
مزایای تبلیغات اینترنتی
دسترسی جهانی از طریق تبلیغات آنلاین
با توجه به میلیون ها کاربر که در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند، تبلیغات آنلاین برای هر شرکتی حیاتی است.
در گذشته، برای پخش تبلیغاتتان در کانال های خارجی باید هزینه زیادی پرداخت می کردید.
اگر می خواستید محصولات یا خدمات خود را ازطریق ایستگاه های رادیویی، روزنامه ها و مجلات تبلیغ کنید، باید هزینه بیشتری می پرداختید. اگر لید و فروش بیشتر هدف شماست، باید آماده این هزینه ها باشید.
اما اکنون، تنها چیزی که نیاز دارید یک تیم کوچک است که مواد تبلیغاتی شما را به دورترین نقاط جهان ارسال نماید.
با اتصال اینترنت به نقاط مختلف جهان، به این اتصالات دسترسی خواهید داشت. همین امر دسترسی به مخاطب هدف با تبلیغات آنلاین را آسان تر می کند.
بر این اساس، هدفگذاری گروه گستردهای از کاربران یکی از شاخصترین مزایای تبلیغات در فضای وب محسوب میشود که میتواند در فرایند برندسازی تأثیر مثبتی داشته باشد. فناوری دیجیتال مرزهای بیرونی را در نوردیده است و همه مردم جهان را در یک دهکده مجازی گرده هم جمع کرده است.
تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه است
به جرأت میتوانیم بگوییم یکی از قابل توجهترین مزایای تبلیغات اینترنتی ، مقرون به صرفه بودن آن است. مسأله هزینه تبلیغات همیشه یکی از مهمترین چالشهای صنعت مارکتینگ بوده است و برندهای مختلف باید برای بودجهبندی بازاریابی خود برنامهریزیهای دقیق و حسابشدهای میکردند.
بازاریابی سنتی بسیار پرهزینه و گران قیمت بود.
روش های تبلیغاتی شامل موارد زیر بود:
چاپ بروشور
استخدام افراد برای توزیع آن ها
پرداخت هزینه برای پخش در ایستگاه های رادیویی
فیلمبرداری تبلیغات گران قیمت
پرداخت هزینه پخش برای تبلیغات فوق الذکر
همه این ها بسیار هزینه بر است! و علیرغم تمام تلاش، زمان و منابعی که برای تولید این تبلیغات صرف می کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که به مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید.
به همین دلیل است که ظهور دیجیتال مارکتینگ دنیا را به طوفان کشانده است. این یک استراتژی جدید مقرون به صرفه است که می تواند به مصرف کنندگان بدون توجه به موقعیت مکانی دسترسی داشته باشد.
دریافت پوسترها، ویدئوها و سایر مواد تبلیغاتی برای مشتریان فقط بخشی از آنچه قبلا انجام می شد هزینه دارد، همه اینها به لطف اینترنت است.
در حال حاضر، شرکت ها می توانند هزینه های عملیاتی زیادی را صرفه جویی کنند و آن بودجه را برای پروژه های بازاریابی که منجر به ROI بیشتر در آینده خواهد شد، استفاده نمایند.
این روزها میتوان به صرف هزینههای کمتر، تبلیغ مورد نظر خود را برای گروه زیادی از کاربران نمایش داد و این امکان باعث شده است که برندهای کوچکتر هم بتوانند از مزایای تبلیغات اینترنتی بهرهکند شوند.
مزایای تبلیغات اینترنتی
مزیت هدفگذاری (تمرکز بر مخاطب هدف) در تبلیغات اینترنتی
هدفگذاری، شاخصهای است که انواع تبلیغات آنلاین را چند پله بالاتر از همتایان سنتی آنها قرار میدهد. ارائه تبلیغات در رسانههایی مانند مجلات بدون در نظر گرفتن مخاطبان انجام میشود و سعی بر این است که با تعداد نمایش بیشتر، امکان دیده شدن آنها را بالا ببرند؛ اما در تبلیغات آنلاین امکان هدفگذاری مخاطبان وجود دارد.
اینترنت مملو از داده است. مردم دوست دارند اتفاقاتی که در زندگی رخ می دهند را ثبت کرده و با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند. با وجود این فراوانی اطلاعات، یافتن مخاطب هدف کار بسیار دشواری خواهد بود.
یافتن دموگرافیک مرسوم آسان است زیرا افراد به طور طبیعی آن ها را بر روی پلتفرم های شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. تبلیغات آنلاین نیز امکان تبلیغ هدفمند را فراهم ساخته است.
به عنوان مثال فیسبوک یا گوگل را در نظر بگیرید. با استفاده از کوکی ها و آدرس IP شما، می توانید تاریخچه جستجو و آنچه معمولا نگاه می کنید را مشاهده کنید.
با داشتن این اطلاعات، آنها می توانند شروع به نمایش تبلیغات هدفمندی که به جستجوهای شما متصل هستند، کنند.
انواع تبلیغات اینترنتی با استفاده از تجزیه و تحلیلهایی که نسبت به رفتار مخاطبان انجام میدهند، میتوانند مشخص کنند که چه تبلیغی را برای کدام گروه از مخاطبان نمایش دهیم و از این طریق با هدف قرار دادن مخاطبان اصلی، فرایند تبلیغات را به سمت و سوی درستی هدایت میکنند.
بر همین اساس، یکی از مزایای تبلیغات آنلاین امکان هدفگذاری مخاطبان است که باعث میشود تبلیغ مورد نظر را برای کاربرانی نمایش دهیم که امکان خرید آنها بیشتر است.
تبلیغات اینترنتی قابل اندازهگیری است
زمان، تلاش و پول زیادی صرف تبلیغات آنلاین می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، برای یک شرکت مهم است که بداند آیا استراتژی ها و روش هایی که برای تبلیغات آنلاین استفاده می کند، نتیجه بخش هستند یا نه. آن ها می توانند این کار را ازطریق تجزیه و تحلیل انجام دهند.
این در واقع یکی از بهترین مزایای تبلیغات آنلاین است. با در دست داشتن ابزار درست و تیم حرفه ای، می تواند میزان پیشرفت را خیلی سریع و دقیق ردیابی کنید و تجزیه و تحلیل های سودمندی را برای تصمیمات آینده خود تولید نمایید.
از بهینه سازی موتورهای جستجو گرفته تا کمپین های مختلف که بر روی پلتفرم های گوناگون در اینترنت اجرا می شوند، تمام پیشرفت های حاصل از این استراتژی های بازاریابی آنلاین قابل اندازه گیری هستند.
با جمع آوری تجزیه و تحلیل، شما می توانید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید. سپس، می توانید استراتژی های تبلیغات آنلاین خود را برای دستیابی به نتایج بهتر در کمپین های آینده اصلاح کنید.