چگونه تبلیغ کنیم ؟

چگونه تبلیغ کنیم ؟

پیش از اینکه متوجه شویم چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم و کار خود را بازاریابی کنیم، بهتر است با مفهوم واقعی تبلیغ آشنا شویم. منظور از تبلیغ نوعی برقراری ارتباط با کاربر یا مخاطب هدف است با این هدف که محصول، سرویس یا ایده خود را به نمایش گذاشته و بفروشیم.

بخش برقراری ارتباط بسیار مهم است. علت موفقیت شرکت های بزرگ نیز در همین امر و نحوه اجرای آن نهفته است. پس از آن، نحوه ارائه محصول در ارتباط ایجاد شده موثر خواهد بود. اینکه چه تصویر یا ویدئویی از کالا یا سرویس خود نشان دهیم که برای مخاطب جذاب باشد.

در مرحله آخر نیز چگونگی ارائه تصویر یا ویدئو اهمیت پیدا می کند. اینکه آیا عکس گرفته شده یا ویدئو تدوین شده قابلیت این را دارد تا در مخاطب هدف ایجاد نیاز کند؟ آیا کاتالوگ، تبلیغ یا تیزر ساخته شده کافی است تا به آنها نشان دهد تنها محصول شما است که میتواند نیاز آنها را پاسخ بگوید؟

پس اگر میخواهید بدانید چگونه تبلیغ کنیم و با کمک آن در بازار پر رقابت داغ امروزی باقی بمانید و روز به روز پیشرفت کنید، اجزای یک تبلیغ مناسب را به خاطر داشته باشید و در روند طراحی و ساخت، از آنها استفاده کنید.

چگونه تبلیغ کنیم ؟

چگونه تبلیغ کنیم ؟

1. برای مشتریان وفادار خود، پیش نمایش اختصاصی از کالای جدید تدارک ببینید

مشتریان وفادار یا قدیمی شما مهمترین بخش کمپین تبلیغاتی شما خواهند بود. شاید هم خودشان خریدار نباشند، اما میتوانند با ایجاد بازار گرم، به بیشتر شناخته شدن شما یا خدماتتان کمک کنند (منظور از بازار گرم، معرفی شما به دوستان، آشنایان یا هر فرد دیگری توسط آنها است)؛ اما از این طریق چگونه تبلیغ کنیم؟

میتوانید با یک مراسم افتتاحیه برای پیش نمایش محصول به آنها شروع کنید و در این مراسم از آنها بخواهید کالا یا سرویس شما را تست کنند. با این کار هم بازخورد مثبت خواهید گرفت که قطعا در بازاریابی گرم شما بسیار موثر است و هم انتقاد که به بهتر کردن سرویس یا کالا کمک خواهد کرد.

علاوه بر آن، میتوانید از کاتالوگ، ویدئو مارکتینگ، فرم های تبلیغاتی یا بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنید. همگی این موارد تاثیر به سزایی در شناخته تر شدن شما و کسب و کارتان دارد.

این روش مزیت دیگری نیز دارد. به مشتریان ثابت میکنید چقدر برایتان ارزشمندند؛ بنابراین باز هم به عنوان مشتری وفادار شما باقی خواهند ماند.

۲. در فروش و ارائه آنها پیشنهادات ویژه داشته باشید

خلاقیت کلید اصلی بازاریابی موفق است. سعی کنید در راه های ارائه محصول یا سرویس به مخاطبین هدف خلاق بوده و روش های جدید را امتحان کنید؛ مثلا از تخفیف ها کمک بگیرید؛ یعنی پروموشنی قرار دهید که با خرید یکی از محصولات، کالای جدید را به عنوان اشانتیون یا هدیه به آنها میدهید. همچنین میتوانید با خرید این محصول جدید، یک گیفت کارت ارزشمند یا کد تخفیف به آنها ارائه دهید. در هر صورت سعی کنید تا جایی که ممکن است با استفاده از روش های نوین و پیشنهادات ویژه، مخاطب را در معرض استفاده از آن قرار دهید.

۳. با کمک گوگل دیگر میدانیم باید چگونه تبلیغ کنیم

پلتفرم گوگل همواره پاسخ مناسب به چگونه تبلیغ کنیم است. این موتور جستجو با کمک تاثیر بسیار زیادی که روی افراد دارد، میتواند در روند بازاریابی تان بسیار موفق عمل کند. فروش از طریق گوگل میتواند از طریق سئو وبسایت، ساخت ویدئو مارکتینگ، طراحی تیزر تبلیغاتی و آپلود آن در پلتفرم های معتبری چون آپارات و یوتیوب و گوگل ادوردز و … باشد.

البته با سیاست های امروزی گوگل، ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی جایگاه بالاتری نسبت به دیگر محتواها خواهند داشت. اگر برایتان سوال شد چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم، در ادامه حتما به صورت مفصل این موضوع و دوره آموزشی کاربردی این حوزه را توضیح خواهیم داد.

۴. هرگز رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید

یکی از ساده ترین روش ها برای برقراری ارتباط با مخاطب، استفاده از رسانه های اجتماعی چون تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و … است. البته در جامعه امروز ایران، پلتفرم اینستاگرام موفق ترین رسانه برای بازاریابی، شناساندن کسب و کار به کاربر و افزایش میزان فروش است.

با بازاریابی در اینستاگرام یا دیگر پلتفرم ها میتوانید این فرصت را در اختیار کاربران قرار دهید که به عنوان اولین افراد از محصول شما دیدن کنند. همچنین میتوانید پیشنهاد دهید اگر جزو اولین خریداران هستند، تخفیف خوب یا یک اشانتیون از دیگر محصولاتتان را دریافت خواهند کرد.

۵. ایمیل و پیامک های تبلیغاتی آنچنان هم بی تاثیر نیستند

شاید تصور کنید استفاده از ایمیل یا پیامک های تبلیغاتی دیگر جواب قانع کننده ای برای پرسش چگونه تبلیغ کنیم نیست؛ اما طبق آمار، ۸۲% از افراد پیام های تبلیغاتی را باز میکنند و ۷۶% از این پیام ها در ترغیب به خرید محصول موفق هستند. تنها کافی است یک متن خوب و گیرا برای آن انتخاب کنید و از تصاویر مرتبط، باکیفیت و خوب در محتوای آنها کمک بگیرید.

۶. ایونت برگزار کنید

خوشبختانه ایونت ها در جامعه امروزی با استقبال خوبی مواجه میشوند. البته موفقیت آنها بیشتر وابسته به استفاده از چهره های محبوب، نمایش ویدئو و تیزرهای جذاب و چشم نواز از محصول شما است.

 از چهره ها کمک بگیرید

دیگر مزیت استفاده از رسانه های اجتماعی، اعتماد مردم به چهره های مشهور در این پلتفرم ها است که عموما با نام بلاگر یا اینفلوئنسر آنها را میشناسیم. این افراد میتوانند تاثیر به سزایی در سوق دادن مردم به خرید محصولات شما داشته باشند و این امر به واسطه ویدئوهای جذابی است که برای محصول شما تولید می کنند. برای فروش بیشتر حتما از آنها کمک بگیرید.

۷. بازخورد مشتریان را به اشتراک بگذرید

یکی از بهترین کارهایی کمک میکند تا ساده تر اعتماد مخاطبین هدف را جلب کنیم، به اشتراک گذاشتن بازخورد مشتریان پیشین است. اگر میپرسید چگونه تبلیغ کنیم اما هزینه لازم برای دادن تبلیغات به اینفلوئنسرها، بازاریابی در اینستاگرام یا ویدئو مارکتینگ را ندارید، عکس العمل مشتریان پس از استفاده از محصولات قبلی تان را به اشتراک بگذارید.

یکی از روش های خلاقانه، طراحی تیزر تبلیغاتی و ساخت آن با کمک نرم افزارهای معروف ادیت ویدئو مثل افترافکت، پریمیر پرو و ادیوس است. امروزه ویدئوها در جلب توجه مخاطب نسبت به دیگر محتواها موفق تر عمل میکنند.

۸. بیشتر در دسترس باشید

منظور از در دسترس بودن این است که بیشتر در دید مخاطب قرار بگیرید. این امر میتواند با کمک تبلیغات باشد، با استفاده از تولید محتوا در وبلاگ وبسایتتان باشد و هزار و یک روش دیگر که باعث تکرار هر چه بیشتر نام کسب و کار شما میان مردم میشود.

۹. پیش از انتشار تبلیغ، ابتدا خودتان آنها را ببینید

پیش از انتشار، تبلیغ یا ایده را با یک فردی خارج از کمپین خودتان به اشتراک بگذارید و نظر آنها را جویا شوید. ببینید پیام تان منتقل میشود و چه تاثیری در وی می گذارد. میتوانید از نظرات آنها به منظور هر چه بهتر کردن تبلیغ استفاده کنید.

۱۰. از تجربه ها و تبلیغات قبلی درس بگیرید

یکی از بهترین پاسخ هایی که میتوان به پرسش چگونه تبلیغ کنیم کسب و کارهای بزرگ و قدیمی داد، درس گرفتن از تجارب گذشته آنها است. بالاخره آنها طی سال ها فعالیت خود با مخاطب هدف، نحوه برخورد آنها با تبلیغات مختلف، نیازشان و نحوه پاسخگویی به چگونگی رفع آنها آشنا شده اند. اینکه آیا تصاویر برایشان تاثیرگذارتر بوده یا ویدئو؟

به همین دلیل، همواره روی عملکرد تبلیغات نظارت داشته و از آنها گزارش تهیه کنید. از نتایج گزارش تبلیغات پیشین نیز در برنامه ریزی های بعدی خود استفاده کنید.