روش جذب مشتری

روش جذب مشتری

جذب مشتری یک هنر است. نیاز به برقراری ارتباط و متقاعد کردن آنها دارد. برای این منظور بهتر است از روش‌های موثر تبلیغ برای جذب مشتری هم غافل نشوید. به علاوه مشتری‌ها باید ارزش پیشنهادی شما و آنچه می توانید برای آنها انجام دهید را بدانند. در ادامه 7 راه برای جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کار شما آورده شده است:

روش جذب مشتری

روش جذب مشتری

1. مشتریان ایده آل خود را شناسایی کنید

فروش همه چیز به همه سخت است. شناسایی مشتریان مناسب برای فروش بسیار مهم است. پرسونا خریدار را برای مشتریانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند تعریف کنید.

2. به دنبال حل مشکل مشتری باشید

به عبارت ساده، هیچ کس به محصول یا خدمات شما علاقه مند نیست. همه آنها می خواهند یا از شر مشکلات خود خلاص شوند یا برای رسیدن به اهداف خود به کمک نیاز دارند. اینکه بتوانید ارزش پیشنهادی را برای مشتری بیان کنید، سرنوشت جذب افزایش مشتری برای محصول/خدمت را تعیین می کند.

3. ایجاد مشارکت

کسب‌وکارهای دیگری را پیدا کنید که خدمات تکمیلی ارائه می‌دهند. ایجاد مشارکت و شبکه ایده خوبی برای جذب مشتری است. مشتریان به کسب و کاری جذب مش‌شوند که از منابع مورد اعتمادشان به دست می آید. این مشارکت ها می تواند منجر به هم افزایی و افزایش فرصت های تجاری شود.

4. بازاریابی محتوا

یکی از بهترین راه های جذب مشتری امروزه بازاریابی محتوا است. برندها در سرتاسر جهان محتوای با کیفیت تولید می کنند که نیازها و نگرانی های مشتریان خود را برطرف می کند.

5. ایجاد اعتماد و شهرت با کیفیت

بهترین راه برای ایجاد اعتماد و افزایش شهرت خود در کسب و کار این است به آنچه وعده داده اید، عمل کنید. وقتی مشتریان تحت تأثیر کیفیت کار شما قرار می گیرند، مطمئناً شما را تبلیغ می کنند.

6. پیشنهاد نسخه آزمایشی یا تخفیف به ازاء ارجاع بدهید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش مشتری، ارائه نسخه آزمایشی رایگان محصولات یا خدمات است. کسب‌وکارها پیشنهادهای تبلیغاتی با تخفیف ارائه می‌کنند و مشتریان فعلی خود را بر اساس ارجاع تشویق می‌کنند. رویدادهای آنلاین و آفلاین هم می توان برای جذب مشتریان راه انداخت.

7. شرکت در نمایشگاه ها و جلسات شبکه سازی

شرکت در رویدادها و نمایشگاه ها برای شبکه سازی بسیار مفید است. کسب‌وکارها باید از رویدادها و کنفرانس‌هایی بهره ببرند که می‌تواند به آنها کمک کند تا پیشنهادات خود را به نمایش بگذارند.

چالش های افزایش مشتری

سری به فضای مجازی بزنید. همه در خصوص موفقیت و افزایش درآمد و زندگی مرفه و ماشین‌های مدل‌بالا حرف می‌زنند. انگار که منابع نامحدودی برای بازاریابی و پیدا کردن مشتری جدید در اختیار دارند. کمی که در اینترنت جستجو کنید، لیست طولانی‌ای از روش های افزایش مشتری پیدا می‌کنید؛ از بیلبورد تبلیغاتی و تبلیغات چاپی و اشانتیون و انتخاب موقعیت درست گرفته تا افیلیت مارکتینگ و تبلیغات آنلاین برای افزایش ترافیک. خیلی گیج‌کننده است، نه؟

اما ما در محیط ایده‌آل فعالیت نمی‌کنیم. هزاران چالش سر راه کسب‌وکارهای ایرانی وجود دارد:

  • در قدم اول، کسی از وضعیت فردای اقتصاد ایران و قیمت دلار و هزاران فاکتور دیگر خبر ندارد؛ پس باید هر طور شده هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید و نمی‌توانید ریسک کنید.
  • به علاوه بسیاری از روش های ارائه‌شده، مانند تبلیغات در فیس‌بوک و یا تولید محتوا در یوتیوب، یا اصلاً به فضای ایران نمی‌خورند و نتیجه نمی‌دهند و یا به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های انتقال وجه بین‌المللی، قابل‌اجرا نیستند.

و لیست این نکات می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

پس برای افزایش مشتری در ایران باید چه‌کار کنیم؟ از کجا شروع کنیم؟

از راه‌حل‌هایی که برای 18 کسب‌وکار مختلف ارائه شده، استفاده کنید. روش های افزایش مشتری این درس‌نامه بر اساس کشورمان ایران انتخاب شده‌اند و اکثراً با بودجه‌هایی بسیار کم قابل‌اجرا هستند